BLOG BARU..

Sayugia ingin aku beritahu. Aku udah bina blog baru. Blog ini akan aku tinggalkan sebagai harta berharga dalam hidup.

Kalau sudi singgah di sini!

Terima kasih atas selama ini kalian tekun melayari blog aku mengutip pengetahuan dan memberi pandangan.

Jumaat, Februari 18, 2011

Walaupun Bukan Sengaja

Aku teruja untuk berkongsi klip video ini kerana pengajarannya amat besar.

Ertinya, dalam apa sahaja tindakan yang hendak kita laksanakan perlu berfikir jauh terlebih dahulu.

Mak aku pernah beri nasihat kepada aku satu ketika dahulu begini;

"Kita jangan selalu sangat berpegang pada falsafah melihat kepada yang positif terlebih dahulu. Adakalanya sesuatu tindakan yang kita hendak buat perlu menimbang kepada kesan negatifnya."

17 ulasan:

iBu...gUru berkata...

salam IM........... saya selalu gak buat cam tu.tapi dah byk kali buat dah tak jalan dah ... mu laling dah tau

ghost writer berkata...

arghhh...gurau yang membawa maut kata orang...

aLieF si Muncung ManiS berkata...

betul ti bro IM..kadang2 kita kena fikir dari segi kesan negatif dan kesan positif...huhu..dan alief tak dpt tgok video tu..ruginye..ni semua silap kampus kami yang blog segala video kat tenet..adoi...huhu..

Kamsiah berkata...

byk pepatah utk mengambarkan keadaan mcm ni
-sesal dahulu pendapatan,sesal kemudian tak berguna
-sudah terhantuk baru terngadah

S..U..D..@..I..S berkata...

sesal sepanjang hayat...mau jadi gila..
sgt memberi pengajaran..

kakpah berkata...

tenet lembab harini tak dapat nak tengok clip tu.

tun_telani berkata...

assalamualaikum IM..

terima kasih atas perkongsian. mmg kdg2 terlalu fokus atas apa yg nk dicapai sampai terlupa perbuatan itu ada memudaratkan org lain.

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Subhanallah...bergurau bawa kepada musibah

REPUBLIK N9 berkata...

kena pikir semua aspek sebelum buat ape2... gune mata hati bukan nafsu atau akal semata2

ibuintan berkata...

mesti menyesal seumur hidup tu..

Cik SHiNJU berkata...

Assalamualaikum IM...

Saya pun ade simpan vc nih..
Prank yg membawa maut...tragis sungguh...

Tanpa Nama berkata...

Terkejut nengok.. berpada-pada bila bergurau.

Apa jadi ye lepas tu?

Adinda Amy Sensei berkata...

gurau yang berpada2 saja laaa kan...

Insan Marhaen berkata...

ibuguru,
alah bisan tegal dek biasa.

ghost writer,
perempuan tu lemah semangat agaknya.

alief,
internet di kampus lebih dulu dirantai ye..

kamsiah,
nasi dah jadi bubur..

sud@is,
kalau gila pun, yang mati takkan hidup kembali.

kak pah,
tengok dilain hari..

Insan Marhaen berkata...

tun telani,
silap jangkaan tu.

abd razak,
sebab itu nabi bersabda, jangan bergurau berlebihan.

republik n9,
tujuan baik, hasilnya menyedihkan.

ibuintan,
tak terkatakan.

cik shinju,
kalau ada vc yang menarik, boleh berkongsilah, ya!

Insan Marhaen berkata...

tanpanama,
lepas tu kena tanam le.. hik!hik!

amy sensei,
gerenti camera man dan topengman tak lena tidur malam..

Tanpa Nama berkata...

Mungkinkah hanya lakonan? (Masih tak pueh ati.. hehe)