BLOG BARU..

Sayugia ingin aku beritahu. Aku udah bina blog baru. Blog ini akan aku tinggalkan sebagai harta berharga dalam hidup.

Kalau sudi singgah di sini!

Terima kasih atas selama ini kalian tekun melayari blog aku mengutip pengetahuan dan memberi pandangan.

Ahad, Ogos 01, 2010

Hujan Malam

Entah kenapa
hujan malam
seperti malu-malu
menyapa hatiku
yang resah
menanti matahari esok
entah terang
entah suram cahayanya.

Entah kenapa
jeritan kodok
seperti bungkam
seakan turut resah
menanti hari esok
entah ribut
entah kemarau.

Malam,
sinarilah cahaya
Tuhan,
kasihanilah hamba.

Aku ingin hidup 1000 tahun lagi!

( IM & ibu_suri - bulan madu di Batu Berangkai, Kampar, Perak: 1985)

9 ulasan:

kakcik berkata...

Cepatnya masa berlalu kan? Dah 25 tahun.. rambut pun makin betukar warna - badan pun semakin 'banyak dagingnya'...

ahmad humairi berkata...

salam,

eterniti di esok hari,
buat kita pasti,
esok masih ada.

ibuintan berkata...

kenangan bulam madu yang indah pastinya,.. elok tu IM mengimbau selalu detik kebahagiaan yg pernah dikecapi supaya kurang tekanannya dan supaya bertambah dalam kasihnya

Insan Marhaen berkata...

imbau kenangan kekadang menghiris jiwa.

kini 'sihat' sebab keberkatan makan sepinggan tidur sebantal selama 25 tahun.

hik..hik.. harap esok masih ada sebab masih banyak amal yang belum beres...

kak Erna berkata...

IM..rampingnya..25 tahun telah berlalu..semoga terus bersama selamanya..

zakir berkata...

wow ibu suri cantik yer

Insan Marhaen berkata...

itu pase ler teman kawin dengan dia. isy... zakir ni...

Zakir Lazarus berkata...

abang klu nak mak suri cepat sembuh musti nyanyi lagu romantis kat mak suri

aduh... tersentuhlah percintaan macam laila majnun nih

Insan Marhaen berkata...

sesekali tangkap syahdu..ok ler..

kalau selalu tak jadi kerja jawapnya..