BLOG BARU..

Sayugia ingin aku beritahu. Aku udah bina blog baru. Blog ini akan aku tinggalkan sebagai harta berharga dalam hidup.

Kalau sudi singgah di sini!

Terima kasih atas selama ini kalian tekun melayari blog aku mengutip pengetahuan dan memberi pandangan.

Ahad, Jun 13, 2010

Bukan Kerana Jus Mate 5

Menarik juga kemaskini terbaru di dalam template Blogspot ini. Walaupun kesihatan ibu_suri masih tidak berubah, aku masih sempat mencuri-curi mencuba rekabentuk baru template blog aku ini walaupun dengan terburu-buru. Aku menggunakan mini laptop yang Along dapat pabila dia mendaftar Streamyx pakej 50 menggunakan kelayakan sebagai pelajar U. Tidak puas pula sebab skrinnya kecil.

Keadaan ibu_suri membimbangkan. Badannya menjadi lemah dan asyik berbaring. Berat badannya menurun 2 kg dalam masa seminggu. Aku pasti bukan kerana JUS Mate 5 yang dia makan sejak sebulan ini. Akan tetapi kerana ketumpulan selera makannya yang ketara. Semalam dia cuma makan separuh pinggan bihun goreng. Moi sup yang aku beli tidak disentuh.

InsyaAllah, aku cuba melakukan sebaik-baiknya untuk dia yang telah bersamaku selama lebih 24 tahun. Kekadang menyelinap fikiran dan telahan yang bukan-bukan. Malah sesekali mimpi yang bukan-bukan.

Sekejap lagi aku akan membawanya ziarah Akhmal di STB. Ini kali pertama Akhmal menemui ibu_suri dalam keadaan yang murung. Along akan pergi bersama dengan harapan suasana pertemuan akan lebih baru berbanding sebelum ini yang hanya kami berdua sahaja yang datang hingga kekadang tidak tahu apa yang hendak dipersembangkan.

Malam tadi semasa membawa Along ke Permata Hijrah di Carrefour untuk rawatan hidung, ibu_suri juga tidak boleh bertahan lama di sana lantas menggesa aku menghantarnya balik. Dan sebaik sahaja selesai makan ubat, dia terus tidur.


3 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Mudah2an kesihatan ibu_suri akan bertambah baik dengan cepat. Insya Allah.

Maiyah berkata...

sy pun pegi tgk permata hijrah tp ramai le org huhuu

Guru berkata...

semoga kesihatan ibu suri bertambah baik