BLOG BARU..

Sayugia ingin aku beritahu. Aku udah bina blog baru. Blog ini akan aku tinggalkan sebagai harta berharga dalam hidup.

Kalau sudi singgah di sini!

Terima kasih atas selama ini kalian tekun melayari blog aku mengutip pengetahuan dan memberi pandangan.

Selasa, Mac 16, 2010

Tersentot

Sambungan dari entri lepas tentang kunjungan ke Kuala Terengganu Febuari lalu. Sempat kami singgah di Taman Tamddun Islam (TTI). Aku teringin sangat untuk melihat Masjid Kristal yang menjadi kontroversi sedikit masa lalu.


Bukan main teruja ibu_suri. Tidak sabar-sabar lagi dia untuk pergi bersembahyang Jama' Zohor dan Asar.

" Abang, nak ambik wudhu' kat mana ni? "

Tapi aku sendiri, bila melihat terlalu ramai orang mundar-mandir keluar masuk, menjadi seperti kurang selesa. Ada yang berposing mengambil gambar. Anak-anak kecil berlari-lari ke sana kemari. Cuma yang tua atau separuh umur sahaja yang nampaknya beria-ia menjinjing telekong untuk bersembahyang. Seperti masjid ini didirikan untuk pelancungan semata, bukan untuk keperluan jamaah setempat.


Hasrat mula aku untuk bersembahyang sama seperti hasrat ibu-suri tiba-tiba tersentot. Bila aku melangkah masuk ke ruang solat, terasa angin sejuk memasukki celah kaki seluar. Hebatnya Masjid Kristal, pendingin udaranya berada di bawah lantai masjid. Namun kehebatan itu hanya mampu membuatkan aku mendirikan sembahyang Tahyatul Masjid sahaja. Tawar hatiku untuk meneruskan dengan sembahyang yang lainnya.

Masjid Kristal memang hebat di pandangan mata. Namun entah kenapa tidak di hatiku.

4 ulasan:

rerama salju berkata...

Subhanalalh cantiknya masjid ni,belum berpeluang pergi lagi...InsyaALLAH one day,tapi kenapa IM kata tak hebat?

hentian berkata...

Hebat di mata tapi tidak di hati. bagi yang mau meihat dengan keikhlasan dan ketaqwaan akan pasti sependapat dengan IM.

Maiyah berkata...

cantik le, x sampai lagi huhuu

hentian berkata...

ada rezeki, Maiyah nanti sampai sana la tuh!