BLOG BARU..

Sayugia ingin aku beritahu. Aku udah bina blog baru. Blog ini akan aku tinggalkan sebagai harta berharga dalam hidup.

Kalau sudi singgah di sini!

Terima kasih atas selama ini kalian tekun melayari blog aku mengutip pengetahuan dan memberi pandangan.

Jumaat, Jun 04, 2010

Lompat Keluar

Sebaik sahaja aku diberitahu bahawa rupanya memang sudah ada FaceBook yang dibina oleh orang Islam, aku segera melayarinya dan mendaftar.


Alhamdulillah, mulai hari ini bolehlah kita saling ziarah menziarahi melalui laman MillatFaceBook aku yang baru ini. Gembira sesangat kerana aku kini berpeluang menjadi pengikut laman FaceBook yang dibina oleh orang Islam sendiri sekaligus melompat keluar dari laman FaceBook yang selama ini dipelopori oleh golongan Kafir. Seboleh-bolehnya aku tidak mahu bersekongkol dengan mereka dalam apa sahaja bentuk dan keperluan kehidupanku.

Klik di sini mengetahui kewujudan laman MillatFaceBook atau layari wajahku di http://www.millatfacebook.com/. Ianya dibina oleh pakar-pakar IT Pakistan dan kini mempunyai 1.57 billion pengikut. Kegigihan pakar IT Pakistan untuk membina alternatif FaceBook bagi orang-orang Islam ini tercetus setelah isu FaceBook membenarkan malah menggalakkan mereka memaparkan gambar Nabi Muhammad S.A.W

Pada pandanganku sewajarnya kita meninggalkan FaceBook dan bertukar ke MillatFaceBook. Sepertimana kita meninggalkan sikap berbelanja di Tesco, Mengisi minyak di Mobil dan membeli makanan jenama Nestle serta membawa anak-anak makan di KFC.

Kita tidak mampu berperang dengan puak Kafir seperti Israel dan US dengan senjata akan tetapi setidak-tidaknya kita buat apa yang terdaya seperti memboikot produk mereka.

Tidakkah kita rasa cemburu melihat pejuang-pejuang Islam berjuang untuk gugur mendapat syahid sedangkan kita tidak berbuat apa-apa. Hanya berdoa di atas sejadah untuk mendapatkan Syurga Allah yang amat mahal harganya!

2 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

IM.. terima kasih kerana berkongsi maklumat.

iBu...gUru berkata...

salam IM
dah lompat masuk MillatFB tapi tak sempat nak lompat keluar dari FB lagi........insyallah akan buat long jump dari FB